Bacznie
śledzę od pewnego czasu, jak Polskie firmy popełniają jeden
zasadniczy 'faux pas' w marketingu.
Mianowicie
chodzi o to, że klient chce prowadzić dialog, a nie słuchać o
tym, jaka to fajna firma nie jest i że powinien całować ziemię,
po której stąpają jej pracownicy.
Taki
mały przykład:
"
- Jestem z firmy X, działamy prężnie w sektorze IT (dla
przykładu), jesteśmy liderem technologii x, mamy siedziby tu, tu i
jeszcze tutaj, zaufali nam tacy i tacy klienci...blablabla
- ale
co możecie dla mnie zrobić?
- przedstawię panu naszą ofertę,
gdzie wyróżnione są nasze osiągnięcia"
Jesteśmy
tacy fajni, bo robimy to i tamto, bo tyle znanych firm korzysta z
naszych usług...
Na zdrowy rozum... kto ma być w centrum
rozmowy? Sprzedający, czy klient i jego konkretne potrzeby... sprawa
wydaje się przecież oczywista, ale wystarczy spojrzeć na pierwszą
lepszą reklamę i traci się to wrażenie.
Przykłady tylko z
dzisiaj:
"X już nam zaufał... tak jak miliony innych
klientów..."
"Jesteśmy liderem technologii LTE
blablabla"
Odpowie
ktoś: "wiarygodność firmy pełni kluczową rolę w procesie
sprzedaży". W żadnym wypadku nie twierdzę, że jest inaczej,
twierdzę jedynie, że nie jest to priorytetem.
Świetnym
przykładem kampanii reklamowej opierającej się o wzorzec "jacy
my jesteśmy fajni" są spoty sieci Play.
"...
ja Jakub Wojewódzki mogę rozmawiać..." - owszem, możesz, ale
dlaczego krzyczysz o tym, co możesz, czy nie lepiej byłoby ukazać,
że abonent może, a pieniądze wydane na tę konkretną reklamę
wydać na ulepszanie jakości obsługi klienta? Przecież zadowolony
abonent, to osoba która działa lepiej, niż niejedna reklama.
Same relacje pomiędzy klientami i firmą są bardzo ważne i właśnie pewne nieprawidłowości jest w stanie ukazać nam audyt wewnętrzny. Bardzo ciekawie zasadę audytu opisano w https://finansowyview.pl/na-czym-polega-audyt-wewnetrzny-kiedy-sie-go-zleca/ i jestem zdania, że jak najbardziej należy co nieco o nim wiedzieć.
OdpowiedzUsuńFaktycznie samo podejście do klienta jest niezwykle ważną kwestią i ja muszę przyznać, że jak dla mnie warto się tych rzeczy uczyć. Rownież bardzo spodobał mi się wpis https://push-ad.com/blog/segmentacja-klientow-kluczem-do-sukcesu-kampanii-web-push/ gdzie fajnie opisano jak kampanie push wspomagają właśnie segmentację klientów.
OdpowiedzUsuń